Stálá expozice sportovních vozů věhlasné značky JAGUAR.
V objektu bývalého zámeckého lihovaru najdete vedle samotného Podklášterního pivovaru a Restaurace Lihovar i ojedinělou expozici sportovních vozů věhlasné značky JAGUAR. Najdete zde průřez prakticky všech poválečných sportovních vozů této slavné britské značky až po dnešek. Všechny vozy jsou pojízdné, v dobrém stavu a můžete si je prohlédnout.
Značka se trvale orientovala a vyráběla dva různé segmenty automobilů:luxusní limuzíny pro nejvyšší společenskou třídu sportovní modely, které ji proslavily v řadě světových soutěžích a staly se vyhledávanými všemi fandy automobilizmu. Právě řadu sportovních modelů JAGUAR se nám podařilo poskládat do ojedinělé sbírky! V naší EXPOZICI můžete najednou vidět a prohlídnout si všechny hlavní sportovní modely v poválečné historii značky, doplněny o jeden exponát od amerického FORD-u, z roku 1930.
FORD A, SPORT COUPE, rok výroby 1930
Motor: 3.285 cm3, 4 válce, řadový
Převodovka: manuální 3 stupně + zpátečka
Výkon: 30 kW/2.800 otáčkách
Jedná se o jediný vůz jiné značky v naší expozici. Zastupuje nejstarší dobu, kterou u nás najdete, je to vůz z roku 1930. Ford A byl velice oblíben a rozšířen v předválečných USA, díky své robustní konstrukci a spolehlivosti. Vyráběla se velká řada různých variant, od otevřených kabrioletů, až po malé nákladní vozy. Používali jej lékaři, dopravci, taxikáři ale i farmáři a malí dopravci k rozvozu zboží. Vystavený exponát je ve verzi SPORT COUPÉ, která má pouze plátěnou střechu, tato ale není otevíratelná, kromě zadního „okna“. Vůz je standardně 2-místní, nicméně po otevření zadního víka vzniknou další 2 sedačky pro nouzový odvoz ve „vnějším prostoru“ za střechou (sedačka "pro tchýni").
Auto bylo vyrobeno v USA a dostalo se do Evropy (Anglie) v 70-tých letech. Vůz je dodnes v „původním stavu“, předešlí majitelé jej pouze udržovali pojízdný a dělali nezbytnou údržbu a drobné opravy. Je plně funkční a pojízdný, jenomže z většiny delších vyjížděk se vrací s nějakou novou nefunkčností.
JAGUAR XK 120FHC, rok výroby 1952
Motor: 3.442 cm3, 6 válců
Výkon: 125kW / 5.200 otáčkách
Maximální rychlost: 192 Km/hod
Uzavřená verze (kupé) prvního poválečného sportovního jaguáru. Auto pochází původně z USA, kde bylo velké množství Jaguárů exportováno a má proto standardní „levostranné řízení“. Vůz byl po dovozu v úplně dezolátním stavu a prošel úplnou rekonstrukcí, která trvala cca 1 a ½ roku. Uchovali jsme maximum původních části a auto je dnes ve výborném technickém stavu a plně pojízdné. Z důvodu některých dobových nedostatků těchto automobilů a lepší použitelnosti v dnešním provozu byla u vozu použita novější a lepší převodovka a brzdy, obojí rovněž z produkce JAGUAR, ale z pozdějších modelů. Auto je plně pojízdné a příležitostně užívané majitelem.
ČZ 125 C, motocykl, rok výroby 1951
Motor: 123,2 cm3, 1 válec
Převodovka: manuální 3 stupně
Výkon: 4,2 kW/5.800 otáčkách
Jedná se o jediný motocykl v naší expozici, českou klasiku. Zastupuje českou výrobu motocyklů ve slavné době, tyto ČZ byly velice rozšířené a spolehlivé stroje.
Motocykl prošel kompletní rekonstrukcí a je ve výborném stavu, plně pojízdný.
JAGUAR E-type roadster, 1,5 série, rok výroby 1968
Motor: 4.235 cm3, 6 válců, ........karburátory
Převodovka: manuální 4 stupně + zpátečka
Výkon: 171 kW/5.500 otáčkách
Otevřená verze E-typu s manuálně zatahovací plátěnou střechou. Jedná se „jeden a půltou“ sérii, která se vyznačovala již nekrytovanými světly, ale zůstali jí ještě základní proporce první série. Palubní deska má již pozdější „kolébkové“ přepínače. Auto pochází opět z USA jako většina vozů, protože se jich tam exportovalo největší počet. Vůz je dodnes v poměrně „původním stavu, předešlí majitelé jej pouze udržovali pojízdný a dělali nezbytnou údržbu a drobné opravy. Je rovněž plně funkční a pojízdný.
JAGUAR E-type kupé 2+2, 1, série, rok výroby 1967
Motor: 4.235 cm3, 6 válců,
Převodovka: manuální 4 stupně + zpátečka
Výkon: 185 kW/5.400 otáčkách
Kupé verze nejhezčího auta historie automobilismu. Jedná se jeden z pozdních kusů první série, která se vyznačovala ještě překrytými předními světlomety a palubní deskou s přepínači.
Prodloužené verze s rozložením sedadel 2+2 (2 zadní sedačky navíc) se vyrobilo na konci této série jenom menší množství, vložením dalších sedaček došlo i k mírnému prodloužení dveří a celého auta, nicméně vzniklo více prostoru v interiéru pro posádku i zavazadla. Zadní sedačky jsou ale opravdu jenom nouzová. Auto pochází opět z USA a má standardní „levostranné řízení“. Vůz byl po dovozu rovněž v úplně dezolátním stavu a prošel úplnou rekonstrukcí, která trvala cca 1 rok. Dnes ve výborném technickém stavu a plně pojízdné a příležitostně užívané majitelem.
Další vozy z expozice na: http://www.jaguar-trebic.cz/vozy-v-expozici
Ochrana osobních údajů + Cookies (Nastavení cookie)
Vestavné-spotřebiče s.r.o. Pažitka, všechna práva vyhrazena
Making by McRAI